Αρχική Showbiz Facebook Αγροτικά Κρήτη Ελλάδα Κόσμος Παράξενα Τεχνολογία

temu

temu
100€ πακέτο κουπονιών

Αντιπαράθεση μεταξύ εφοπλιστών-ναυτεργατών για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας


Αντιπαράθεση μεταξύ εφοπλιστών-ναυτεργατών για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας
Το θέμα της υπογραφής νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, με βάση τα διεθνώς κρατούντα και σύμφωνα με τη σύμβαση της ITF (σ.σ. διεθνής ομοσπονδία εργαζομένων στις μεταφορές), επανέφερε με συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του “Alpha” o πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.
Απαντώντας στον κ. Βενιάμη, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος, ανέφερε σε δήλωσή του προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως οι εφοπλιστές, «αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τον εξοστρακισμό των ελλήνων ναυτικών απ’ τη ελληνική ναυτιλία, θέλουν να επιβάλουν συνθήκες εργασιακής γαλέρας».
Σημειώνεται ότι η υπογραφή νέας σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία εκκρεμεί από το 2010, καθώς τα ναυτεργατικά σωματεία έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε αλλαγή της θεσμοθετημένης σύμβασης.
Μιλώντας το πρωί στο ραδιόφωνο του “Alpha”, ο κ. Βενιάμης τόνισε ότι για να μπορέσει να επανέλθει η έννοια της ναυτοσύνης στην Ελλάδα, όπως ήταν τη δεκαετία του ‘70 και του ‘80, όταν υπήρχαν 100% ελληνικά πληρώματα στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, «έχουμε προτείνει στην κυβέρνηση και στους συνδικαλιστές, να συζητήσουμε πάνω στη σύμβαση που έχει και εκπροσωπεί η ΠΝΟ για τα ξένα πληρώματα που υπηρετούν στα ελληνόκτητα πλοία και είναι με βάση τα διεθνή κρατούντα και το διεθνή ανταγωνισμό».
Η ΠΝΟ εκπροσωπεί και τη διεθνή ένωση ναυτικών στην ITF και ξέρει πολύ καλά τα μισθολόγια που υπάρχουν, όχι για τους ‘Ελληνες, αλλά για τους ξένους που υπηρετούν σε οποιοδήποτε ξένο ή ελληνόκτητο πλοίο ανά τον κόσμο, τόνισε ο κ. Βενιάμης, και πρόσθεσε ότι οι εταιρείες αρνούνται να πάρουν ελληνικά πληρώματα, καθώς το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών αρνείται να υπογράψει νέα σύμβαση που να δίνει το δικαίωμα στους παλιούς ναυτικούς να μπορέσουνε να πάνε στα πλοία με ατομικές συμβάσεις εργασίας, με βάση όμως ως μίνιμουμ, τον μισθό της σύμβασης της ITF.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ, άσκησε επίσης οξεία κριτική στον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνη Νταλακογιώργο, ζητώντας να δηλώσει αν έχει στοιχεία πόσοι Έλληνες ναυτικοί υπηρετούν αυτή τη στιγμή πάνω στα βαπόρια της ποντοπόρου ναυτιλίας. «Εγώ αμφιβάλλω αν θα βρει πέντε» σχολιάζει, και τονίζει ότι αυτή τη στιγμή στην ΠΝΟ υπάρχουν σωματεία που εκπροσωπούν ειδικότητες που έχουν καταργηθεί, όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως , αλλά εν τούτοις παραμένουν μέσα στο συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών και έχουν δικαίωμα υπογραφής.
Η ελληνική ναυτιλία και η ελληνόκτητη ναυτιλία, λειτουργεί με βάση ένα θεσμικό πλαίσιο που δεν είναι καλύτερο από άλλα ευρωπαϊκά – σημείωσε τέλος ο κ. Βενιάμης, προσθέτοντας ότι «η εναρμόνιση της λειτουργίας του θεσμικού μας πλαισίου, είναι ένα θέμα που πάντοτε συζητάμε, γιατί τα πράγματα αλλάζουν στο διεθνή ανταγωνισμό».
Η τοποθέτηση του προέδρου της ΕΕΕ προκάλεσε την έντονη αντίδραση του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνη Νταλακογιώργου, ο οποίος σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε τα εξής : «Ο ελληνικός εφοπλισμός είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένος απέναντι στην ελληνική κοινωνία, τους εργαζόμενους και το ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας, το ίδιο είναι και το πολιτικό συστημικό κατεστημένο». Πρόσθεσε, ότι «σε συνθήκες βαθιάς και παρατεταμένης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης στη χώρα, το εφοπλιστικό κεφάλαιο απολαμβάνει φορολογικής ασυλίας, επιχειρηματικής ασυδοσίας και στα πλοία τους επικρατεί καθεστώς μαύρης, ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας».
Ο κ. Νταλακογιώργος υποστήριξε ότι αυτό που ενοχλεί είναι η δράση της ΠΕΝΕΝ, καθώς αποκαλύπτει και καταγγέλλει το αντικοινωνικό θεσμικό πλαίσιο.
«Αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τον εξοστρακισμό των ελλήνων ναυτικών απ’ τη ελληνική ναυτιλία θέλουν να επιβάλουν συνθήκες εργασιακής γαλέρας με τη πρόσληψη νέων στο ναυτικό επάγγελμα με όρους εργασίας και μισθούς Μπανγκλαντές!» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ και συμπλήρωσε: «Οι Έλληνες ναυτικοί δεν πρόκειται να κάνουν ούτε βήμα πίσω, όσες επιθέσεις απειλές και εάν οργανώσει το πολιτικό και δημοσιογραφικό τους προσωπικό».
«Θα εντείνουμε και θα κλιμακώσουμε τις αγωνιστικές μας πρωτοβουλίες και δράσεις, για να τερματιστεί το καθεστώς της ασύδοτης δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου» τόνισε ο Α. Νταλακογιώργος.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλής, μιλώντας πρόσφατα για το θέμα της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών σε πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, είχε αναφέρει ότι το υπουργείο έχει αναλάβει συγκεκριμένη πρωτοβουλία για έναν διάλογο ανάμεσα στον εφοπλισμό και τη ναυτοσύνη, σε μια προσπάθεια να βρεθεί κοινό τόπος και να υπάρξει κατανόηση της συγκυρίας και από τις δύο πλευρές.

«Όταν υπάρχει καλή προαίρεση, μπορεί να βρεθεί χρυσή τομή» είχε αναφέρει ο υπουργός και είχε σημειώσει την αδήριτη ανάγκη να αυξηθούν τα ελληνικά πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία, παράλληλα με αύξηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία.

manos papadakis

manos papadakis
Κάποιες μέρες στη θάλασσα είναι λίγο πιο ιδιαίτερες. Μια τέτοια ήταν και αυτή στο βίντεο που ακολουθεί. Πολλές φορές ζούμε στιγμές που αξίζουν περισσότερο από το μεγαλύτερο τρόπαιο, όταν συνδυάζονται, δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψει κανείς το συναίσθημα που νιωθει... (Το βίντεο υποστηρίζει Ελληνικούς υπότιτλους για άτομα με πρόβλημα ακοής καθώς και αγγλικούς)

GOOGLE

GOOGLE

GOOGLE

GOOGLE

GOOGLE

GOOGLE

GOOGLE